15 en 16 januari 2012 - Reisverslag uit Yaren, Nauru van Peter Bosch - WaarBenJij.nu 15 en 16 januari 2012 - Reisverslag uit Yaren, Nauru van Peter Bosch - WaarBenJij.nu

15 en 16 januari 2012

Door: panamericanateam15

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Januari 2012 | Nauru, Yaren

De reis naar huis zit er op. Op 15 januari hebben wij om 7 uur het hotel in Cartagena verlaten om met de bus te vertrekken naar het vliegveld.
Jacques en ik zaten in de eerste groep en wij vertrokken , na de nodige vertraging met het vliegtuig van 11.45 uur naar Bogota , reisduur ongeveer 1.15 uur. Door de vertraging moesten we op Bogota meteen door om in te checken op de vlucht naar Panama.Ook hier weer vertraging ( technische problemen ) en om 17 uur in Panama. Daar was het een chaos bij het verkrijgen van de boardingpassen voor de vlucht naar Amaterdam. Deze moest om 19 uur vertrekken , maar vertrok pas om 20 uur omdat niet al onze koffers op tijd waren ingeladen. De reis van Panama naar Amsterdam verliep verder vlekkeloos, ondanks de vertraging waren we op tijd in Amsterdam. alle deelnemers en alle auto's hebben de reis volbracht en dat is best opmerkelijk als je je realiseert dat zo'n 85 auto's ieder ongeveer 17.000km hebben afgelegd over soms barre wegen , tropische temperaturen en duizenden km's bergwegen .Nu uitrusten en het tijdverschil weer wegwerken.We kijken terug op een fantastische reis en hebben nu even de tijd om alle indrukken te verwerken en ons bewust te worden van alles wat we gezien en beleefd hebben.
Nogmaals bedankt voor jullie meebeleven en we informeren jullie nog over de Veronica uitzendingen in april en volgende van dit jaar. Ook team 83 zet nog wat laatste filmpjes op hun site.
groet
peter en Jacques

• 16 Januari 2012 - 17:38

Leo En Greet:

Welkom thuis!!!!
    En complimenten voor het dagelijks doorgeven van jullie ervaringen!!!!!!!!
    Tot ziens.

• 16 Januari 2012 - 18:09

Tim:

welkom thuis jongens, we hebben dat avontuur van jullie bijna letterlijk kunnen meebeleven.
    chapeau!

• 16 Januari 2012 - 19:44

Gerda Van Eldik:

Ik ben blij dat jullie weer allemaal,
    gezond en wel, thuis zijn gekomen.
    Ik heb echt bewondering gekregen voor jullie prestatie. Een felicitatie waard. Geweldig hoe het thuisfront op de hoogte werd gehouden van al jullie avonturen. Kostelijk waren de filmpjes. Ik moet er nog een paar bekijken. Bedankt voor alles. Jullie kunnen terugkijken op een onvergetelijke reis. Welkom thuis allemaal en neem nog heel even wat extra rust om die jetlag te kunnen verwerken.
    Tot gauw.
    Groetjes,
    Gerda.

• 17 Januari 2012 - 10:08

Paulien:

Welkom thuis!!!
    En geweldig dat jullie dagelijks verslag gedaan hebben van deze bijzonder reis!
    Rust nu maar lekker uit. Peter, tot snel.
    groetjes, Paulien

Verslag uit: Nauru, Yaren

PANAMERICANA 2011-2012 Volvo Classic Adventure

El Cóndor Pasa (Flight of the Condor).
Een avontuur in je eigen Volvo klassieker. Vanaf onbereikbare bergtoppen gade geslagen door het spiedend oog van de grootste roofvogel van het Zuid-Amerikaanse continent, de Condor. Een avontuur door de Andes, het mysterieuze hooglanden van de Inca’s. Een berglandschap met een lengte van 7000 km en een gemiddelde hoogte van 4000 meter. “Niemand keert terug van een lange reis, zoals hij vertrokken is”, is een uitspraak in het Quechua, de taal van de Inca’s.

Een reis met veel contrasten.
Langs wereldberoemde steden zoals Buenos Aires, Santiago, La Paz, Cuzco, Lima en Cartagena. Door alle klimaatzones: van het kille landklimaat in het zuiden tot het tropische oerwoud in het noorden. Met de passage van de evenaar in Ecuador. De uitgestrekte pampa’s van Argentinië, de hoogvlakte van Chili, de Altiplano met de Atacama -de droogste woestijn ter wereld- , de bergen en vulkanen in Bolivia en Peru en de tropische oerwouden in Ecuador en Columbia. Langs de bron van de Amazone, de grootste rivier ter wereld.

Een reis vol natuur, cultuur en avontuur. Een uniek avontuur van de categorie: “once in a life time”

Een zware reis alleen voor de echte avonturiers, die het als een uitdaging beschouwen om soms lange tijd in een auto te rijden. Een reis voor doorzetters.

16 Januari 2012

12 januari 2012

12 Januari 2012

11 januari 2012
Peter

Van 7 december 2011 tot 16 januari 2012 maken wij met onze volvo 240 een avontuurlijke reis door Zuid Amerika. In dit dagboek kun je vanaf nu de reisverlagen, foto's en video's van panamericanateam15 lezen en reacties plaatsen. Als panamericanateam15 jouw e-mailadres heeft ingevuld in de prive mailinglist ontvang je zodra panamericanateam15 een reisverslag heeft geplaatst een e-mail. Zo weet je precies wanneer er weer iets nieuws in het dagboek van panamericanateam15 staat. Peter van den Bosch Jacques van Vliet

Actief sinds 27 Sept. 2011
Totaal aantal bezoekers 20067