13 januari 2012 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Peter Bosch - WaarBenJij.nu 13 januari 2012 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Peter Bosch - WaarBenJij.nu

13 januari 2012

Door: panamericanateam15

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Januari 2012 | Colombia, Cartagena

Vrijdag 13 januari om 5.30 uur vertrokken. De laatste reis door de bergen. Vanochtend vroeg nog lekker koel in de loop van de dag werd het tropisch broeiend warm. De eerste 200 km door de bergen, omdat we vroeg waren weinig vrachtverkeer. Alleen veel wegopbrekingen , gaten en kuilen in de wegen.De totale reis was 670 km, we kwamen om 20.30 uur in hotel. Ook nu de laatste 2 uur in het donker gereden, dus nog niets van Cartagena gezien. Alleen dankzij de Garmin navigatie van Frans zijn we erin geslaagd om in het donker in deze stad van 1 miljoen inwoners het hotel te vinden. Ook gisteravond in het donker hotel in Medellin alleen met Gsrmin van Frans gevonden. We zitten nu in hilton hotel aan het tropische ztrand van Cartagena. ik hoop dat we morgen nog even naar het strand kunnen gaan.Het is ook in de avond nog 23 graden celsius, zal wat worden als ik maandag op Schiphol aankom.
De reis zit er nagenoeg op , inmiddels al 17.000 km gereden , auto doet het nog goed al begint hij wel wat te piepen en rammelen.Morgen uitslapen , hoop ik ?
groet peter en Jacques

• 14 Januari 2012 - 07:12

Leo En Greet:

Gefeliciteerd met jullie behouden aankomst in Cartagena. Na 17.000 km is dit wel een gelukwens waard. Jullie gaan de auto's zeker nog wegbrengen? Een zonnige (strand?)dag toegewenst. Groeten uit Terherne.

• 14 Januari 2012 - 08:35

Cocky:

Goed gedaan deze laatste monster rit! Heb een leuke "vrije dag" aan het stand en de haven. Misschien lukt het jullie zondag nog iets van de Panamakanaal-werken te zien. En dan... naar huis.
    Liefs Cocky

• 14 Januari 2012 - 09:42

Ineke:

Jullie hebben deze prachtige reis buitengewoon geweldig gedaan.Super dat jullie nu, na al die lange dagen, gezond en wel in Cartagena zijn aangekomen. Nu deze puike auto nog in de haven afleveren en dan nog 2 laatste dagen genieten in Cartagena. Gaan jullie in Panama nog van het vliegveld af om wat van het Panamakanaal te zien of bekijken jullie het van boven uit de lucht?
    Houd je goed, het zit er bijna op.
    Liefs Ineke

• 14 Januari 2012 - 10:11

Gerda Van Eldik:

Wat een mooie uitvinding toch, zo'n navigatie-systeem. Zonder dat is zo'n reis niet te doen. Wel weer een vermoeiende reis door de bergen, slechte wegen, vrachtverkeer en tropisch warm. Jammer dat jullie niet wat langer kunnen blijven in bepaalde plaatsen. Zo'n dagje aan het strand was natuurlijk heel welkom geweest.
    Geniet nog even van jullie laaste dagen daar.
    Groetjes,
    Gerda.

• 14 Januari 2012 - 11:19

Piet Vinkestein:

Hallo Peter,
    Geweldig dat jullie de eindstreep hebben gehaald. Ik heb genoten van de verslagen en van de filmpjes van team 83. Ik wens je een behouden terugreis en tot ziens op woensdagavond bij de BEB bij Frans.

Verslag uit: Colombia, Cartagena

PANAMERICANA 2011-2012 Volvo Classic Adventure

El Cóndor Pasa (Flight of the Condor).
Een avontuur in je eigen Volvo klassieker. Vanaf onbereikbare bergtoppen gade geslagen door het spiedend oog van de grootste roofvogel van het Zuid-Amerikaanse continent, de Condor. Een avontuur door de Andes, het mysterieuze hooglanden van de Inca’s. Een berglandschap met een lengte van 7000 km en een gemiddelde hoogte van 4000 meter. “Niemand keert terug van een lange reis, zoals hij vertrokken is”, is een uitspraak in het Quechua, de taal van de Inca’s.

Een reis met veel contrasten.
Langs wereldberoemde steden zoals Buenos Aires, Santiago, La Paz, Cuzco, Lima en Cartagena. Door alle klimaatzones: van het kille landklimaat in het zuiden tot het tropische oerwoud in het noorden. Met de passage van de evenaar in Ecuador. De uitgestrekte pampa’s van Argentinië, de hoogvlakte van Chili, de Altiplano met de Atacama -de droogste woestijn ter wereld- , de bergen en vulkanen in Bolivia en Peru en de tropische oerwouden in Ecuador en Columbia. Langs de bron van de Amazone, de grootste rivier ter wereld.

Een reis vol natuur, cultuur en avontuur. Een uniek avontuur van de categorie: “once in a life time”

Een zware reis alleen voor de echte avonturiers, die het als een uitdaging beschouwen om soms lange tijd in een auto te rijden. Een reis voor doorzetters.

16 Januari 2012

12 januari 2012

12 Januari 2012

11 januari 2012
Peter

Van 7 december 2011 tot 16 januari 2012 maken wij met onze volvo 240 een avontuurlijke reis door Zuid Amerika. In dit dagboek kun je vanaf nu de reisverlagen, foto's en video's van panamericanateam15 lezen en reacties plaatsen. Als panamericanateam15 jouw e-mailadres heeft ingevuld in de prive mailinglist ontvang je zodra panamericanateam15 een reisverslag heeft geplaatst een e-mail. Zo weet je precies wanneer er weer iets nieuws in het dagboek van panamericanateam15 staat. Peter van den Bosch Jacques van Vliet

Actief sinds 27 Sept. 2011
Totaal aantal bezoekers 20119