11 januari 2012 - Reisverslag uit Cali, Peru van Peter Bosch - WaarBenJij.nu 11 januari 2012 - Reisverslag uit Cali, Peru van Peter Bosch - WaarBenJij.nu

11 januari 2012

Door: panamericanateam15

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Januari 2012 | Peru, Cali

Mooie dag , opnieuw door de bergen gerden, vanochtend om 7 uur vertrokken.Frans bleef achter omdat hij vergeten was bij de grens van Colombia zijn auto in te klaren. Vanochtend bleek dat hij terug moest naar de grens om dat te regelen. Hij moest daardoor honderden km extra rijden. Hij is dan ook op 130 km voor Cali gestopt en heeft daar zelf hotel gezocht. Morgen hoopt hij ons weer in te halen. Het was vandaag subtropisch warm, veel fruit - bananen - palmbomen onderweg. De wegen zijn hier veel slechter dan in Peru. Vanmiddag 17 uur bij hotel aangekomen , het is een superluxe hotel boven een winkelcentrum. Ik heb weer souvenirs gekocht.Vanavond heerlijk diner met muziek en dansdemonstraties.Alles gaat nog steeds goed, nog 2 dagen rijden en zijn we in Cartagena.
Morgen naar Medelin.
Groet,
Peter en Jacques
Dank aan de trouwe lezers van dit dagboek en voor jullie reacties.

• 12 Januari 2012 - 07:39

Paul:

Het einde van de reis nadert al. Ongelofelijk snel gegaan. Ben benieuwd naar je verhalen. Succes met de laatste loodjes en geniet ervan. Gr. Paul

Ineke:

Wat een gedoe voor Joke en Frans, al die extra km vooral wanneer je helemaal alleen moet rijden. Waren julli

• 12 Januari 2012 - 07:56

Ineke:

Wat een gedoe voor Frans en Joke. Al die extra km vooral als je alleen moet rijden. Waren al jullie papieren wel in orde? Gelukkig zijn jullie nu alle landen goed ingekomen, nu maar hopen dat er op het vliegveld in Cartagena ook geen problemen zijn om Columbia uit te komen.
    Hoe was de "feestavond" Ben benieuwd of jullie nog wat van Medellin kunnen zien. Nog maar 2 dagen rijden!
    Ineke

• 12 Januari 2012 - 08:38

Leo En Greet:

Nog maar twee dagen rijden. Jullie moeten vast daarna weer afkicken...!!!!
    Geniet nog maar even van al het moois. Groetjes.

• 12 Januari 2012 - 08:41

Gerda Van Eldik:

Oei, duur foutje van Frans. Dat valt tegen om weer terug te moeten rijden naar de grens. Het is maar te hopen, dat jullie elkaar weer gauw terug vinden. Lekker 's zomers weer hebben jullie. Luxe hotel, even shoppen, lekker eten en muziek, geniet er nog even van. Nu kan het nog. Tor later...
    Groetjes,
    Gerda.

• 12 Januari 2012 - 09:01

Virginia En Andre:

Sjaak en Peter gefeliciteerd met jullie broer en neef Frans. Jarig in Colombia dat is bijzonder!
    We lezen dat het met jullie heel voorspoedig gaat.
    Geniet nog van de laatste paar dagen in het Zuid-Amerikaanse en een voorspoedige terugvlucht naar Nederland gewenst.
    groetjes

• 12 Januari 2012 - 09:48

Jacques En Tamara:

't Lijkt erop dat jullie het wel mooi vinden zo. Kunnen we ons wel voorstellen nadat jullie bijna 6 weken rondgetourd te hebben. Maak nog wat moois van de laatste loodjes.
    groetjes

• 12 Januari 2012 - 11:08

Lisette:

Het zit er bijna op pap, gelukkig maar. Succes met de laatste loodjes!

Groetjes, Lisette

• 12 Januari 2012 - 13:26

Dico Strop:

He heren, het is toch ook wel tobben zo'n reis he.....veel kilometers, maar veel zien en veel mooie hotels/diners etc. Geniet er maar van in deze tijden van recessie (ha ha !). Goede reis nog.

• 12 Januari 2012 - 15:35

Joris:

Hoi Pa,

Geniet nog even van de laatste dagen!
    Succes met de laatste kilometers en tot maandag!

Joris

• 12 Januari 2012 - 21:18

Gijs Beijen:

Het loopt op een eind1 Wat een geweldige reis hebben jullie achter de rug. Onvoorstelbaar, ook wat jullie allemaal hebben gezien en meegemaakt. Ik volg ook de Dakar-race, maar die van jullie vind ik veel interessanter. Wees maar blij dat je die jongens niet bent tegengekomen, dat had zeker een paar Volvo's gekost.
    Geniet nog ff van het mooie weer, want als je weer thuiskomt,zal het hier wel wennen zijn.
    Goede reis en behouden vaart en wel thuis
    Groeten Gijs B.

• 13 Januari 2012 - 11:40

Tim:

ons past bewondering voor jullie uithoudingsvermogen. vergeet die frans niet mee te nemen! in ons huishouden aan de overburgkade wordt al weer aan de wintersport gedacht. veel sneeuw zowel bovenop als onderaan de berg.
    we hebben ook genoten van het Veronica filmpje op Team83

Verslag uit: Peru, Cali

PANAMERICANA 2011-2012 Volvo Classic Adventure

El Cóndor Pasa (Flight of the Condor).
Een avontuur in je eigen Volvo klassieker. Vanaf onbereikbare bergtoppen gade geslagen door het spiedend oog van de grootste roofvogel van het Zuid-Amerikaanse continent, de Condor. Een avontuur door de Andes, het mysterieuze hooglanden van de Inca’s. Een berglandschap met een lengte van 7000 km en een gemiddelde hoogte van 4000 meter. “Niemand keert terug van een lange reis, zoals hij vertrokken is”, is een uitspraak in het Quechua, de taal van de Inca’s.

Een reis met veel contrasten.
Langs wereldberoemde steden zoals Buenos Aires, Santiago, La Paz, Cuzco, Lima en Cartagena. Door alle klimaatzones: van het kille landklimaat in het zuiden tot het tropische oerwoud in het noorden. Met de passage van de evenaar in Ecuador. De uitgestrekte pampa’s van Argentinië, de hoogvlakte van Chili, de Altiplano met de Atacama -de droogste woestijn ter wereld- , de bergen en vulkanen in Bolivia en Peru en de tropische oerwouden in Ecuador en Columbia. Langs de bron van de Amazone, de grootste rivier ter wereld.

Een reis vol natuur, cultuur en avontuur. Een uniek avontuur van de categorie: “once in a life time”

Een zware reis alleen voor de echte avonturiers, die het als een uitdaging beschouwen om soms lange tijd in een auto te rijden. Een reis voor doorzetters.